Biegaj z nami pod Tatrami

polecane trasy

Najpopularniejszym miejscem spotkań zakopiańskich biegaczy jest stadion Centralnego Ośrodka Sportu przy ul. Czecha. Znajdują się tutaj: stadion lekkoatletyczny z nowoczesną bieżnią poliuretanową, boiska wielofunkcyjne dostępne dla gier zespołowych, korty tenisowe oraz znakomity tor dla rolkarzy (zimą lodowisko).
Zakopane stadion COS
ŚCIEŻKA BIEGOWA poprowadzona dookoła całego obiektu, na 80% nawierzchnia ziemna, miejscami nierówna z wystającymi korzeniami. Długość ścieżki wynosi 1.600m.

TRASA NARTO-ROLKOWA asfaltowa pętla o długości około 1.200m. Należy pamiętać, że na tej trasie pierwszeństwo mają zawodnicy trenujący na nartorolkach. W oparciu o tę trasę opracowano kilka modyfikacji:

pętla o długości ok. 1km: dolną część głównej pętli biegniemy zgodnie z jej przebiegiem ale zamiast biec w górę po prawej stronie kortów wybieramy skrót po ich lewej stronie, wzdłuż lodowiska (latem tor rolkowy) – po dobiegnięciu do głównej trasy skręcamy w lewo.

ósemki o długości około 1.500 m – biegamy główną trasą narto-rolkową ale za każdym razem kiedy zbliżamy się do stadionu lekkoatletycznego przebiegamy dodatkową prostą wzdłuż stadionu (pomiędzy stadionem a budynkiem z salami gimnastycznymi).

trasa lajtowa o długości ok. 640m: biegniemy tylko dolną część głównej pętli narto-rolkowej (po stronie ul. Bronka Czecha) i wyżej opisaną prostą wzdłuż stadionu.
trasy biegowe na stadionnie COS
 KUŹNICE – to ulubione miejsce amatorów porannych lub wieczornych przebieżek. Odległość ze stadionu do Kuźnic i z powrotem wynosi około 4km (do Kuźnic biegniemy cały czas pod górę). Sugerujemy drobną modyfikację trasy, która poprawi jej atrakcyjność turystyczną: z ronda do Bulwarów Słowackiego (ok. 150m, skręt w prawo zaraz za stacją BP i mostem), w górę Bulwarami wzdłuż potoku Bystra – po kilku schodkach na most i dalej wzdłuż potoku aż do tamy. Tutaj przebiegamy przez dwa małe mostki i wzdłuż tamy biegniemy do głównej ulicy (stosunkowo mały ruch samochodowy i dość szeroki chodnik). Skręcamy w lewo, pod górę i ul. Przewodników Tatrzańskich biegniemy do Kuźnic, mijamy schody prowadzące do kolejki na Kasprowy Wierch, szlaban, bar Jaworzynkę i sklep spożywczy i skręcamy w lewo, w dół. Przebiegamy przez teren pięknie odrestaurowanego zabytkowego kompleksu dworsko-parkowego (obecnie siedziba TPN) i zbiegamy do ul. Przewodników Tatrzańskich i dalej w dół, wzdłuż tej ulicy aż do ronda.
trasa Kuźnice
Jeśli po dobiegnięciu do Kuźnic okaże się, że macie jeszcze mnóstwo sił i energii bez trudu możecie wydłużyć trasę o kolejnych kilka km i pobiec: na Kalatówki, na Myślenickie Turnie, do Doliny Jaworzynki lub zrobić ładną pętlę przez Przełęcz Nosalową, Dolinę Olczyską i wrócić ul. Balzera do ronda i na stadion. Proszę pamiętać, że osoby spoza naszej gminy muszą zapłacić 5zł za wstęp do TPN.